Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle køb, salg og reparationer på Telerepair. Betingelserne frafalder kun i tilfælde af anden skriftlig aftale mellem køber/sælger og Telerepair
Generelle oplysninger
TeleTrading ApS
CVR: 35031731
Fiolstræde 40
1171 København K
info@telerepair.dk
Tlf: 70605590
1. Betaling og priser
Betaling af din bestilling kan kun ske via den sikrede betalingsformular på hjemmesiden. Vi godtager betaling med følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, eDankort samt internationale betalingskort som Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro og JCB. Der tages gebyr ved betaling på Telerepair.
Dankort: kr. 1,39
Visa/Dankort: kr. 1,39
Danske EC/MC/VI: 1,50% af transaktionsbeløbet
Udl. EC/MC/VI: 2,90% af transaktionsbeløbet
JCB: 3,75% af transaktionsbeløbet
Din sikkerhed betyder meget for os, og betalingen foregår derfor på en SSL-krypteret side. På den måde er det kun kortindløseren, der får adgang til dine betalingsoplysninger, og Telerepair kan på ingen måde se eller gemme disse data. På den måde sikrer vi dig bedst mulig håndtering af din betaling, når du handler hos os.
Ved din godkendelse af betalingen, reserveres pengene på din konto, men vi trækker først beløbet, når din enhed bliver afsendt til dig. Du modtager desuden altid en kvittering for dit køb via e-mail. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@Telerepair.dk
Som kunde hos Telerepair må du maksimalt benytte én rabatkode pr. køb. Du kan altså ikke skrive to forskellige koder på hver 10% og derved få 20% i alt. Det er den første kode, du skriver, der er gældende.
Alle reparationspriser på Telerepair er angivet i danske kroner (DKK) inkl. dansk moms (25%).
Alle brugte enheder på Telerepair er angivet i danske kroner (DKK), men uden dansk moms (25%), da de er solgt via brugtmomsordningen.
Priserne er dagspriser. Aftaler med Telerepair indgås udelukkende på dansk.
2. Levering
Vi bestræber os på at levere din bestilling hurtigst muligt, ofte indenfor 5-7 hverdage, hvis andet ikke er aftalt skriftligt mellem køber og Telerepair – dog kan der forekomme længere leveringstid på op til 10 hverdage, såfremt enheden er udsolgt – dette vil vi meddele kunden. Leveringen sker til den adresse, du har angivet ved indtastning af dit køb på Telerepair. Oplyste leveringstider er vejledende og kan derfor afvige. Kontakt os for nærmere information omkring dette.
3. Salg af telefon til Telerepair
3.1. Salg foretages ved at kunden udfylder en salgsformular på webstedet, hvor denne angiver type, mærke, model, størrelse og stand af enheden, hvorefter kunden modtager en vejledende tilbudspris.
3.1.2 Telerepair forbeholder sig retten til at ændre i den vejledende tilbudspris nævnt i punkt 3.1. såfremt enheden ikke lever op til oplysningerne opgivet af kunden i formularen nævnt i punkt 3.1.
3.1.3 Telerepair forbeholder sig retten til at afvise en enhed såfremt den ikke lever op til oplysningerne opgivet af kunden i formularen nævnt i punkt 3.1., eller såfremt Telerepair ikke er interesseret i enheden
3.1.4 Salget er først gennemført i det øjeblik Telerepair har modtaget og godkendt enheden.
3.1.5 Vi overfører pengene inden for 5-7 hverdage, efter modtagelse og gennemgang af din enhed.
Hvis du sælger en enhed til os, kan du vælge at komme ind i vores butik med den, eller at få tilsendt en frankeret kuvert hvor portoen er betalt. Levering sker med Post Danmark og er forsikret. Vi leverer til alle adresser i Danmark.
4. Fragt
Der er altid GRATIS fragt uden omdeling på alle vores ordre, uanset om du sælger eller køber en enhed.
Hvis du sælger en enhed til os, kan du vælge at komme ind i vores butik med den, eller at få tilsendt en frankeret kuvert hvor portoen er betalt. Levering sker med Post Danmark og er forsikret. Vi leverer til alle adresser i Danmark.
BEMÆRK:
Det er MEGET VIGTIGT at du afleverer den returkuvert du modtager fra os, på POSTHUSET. Hvis den bliver smidt i en rød postkasse bliver den ikke scannet som pakke, og er derfor IKKE forsikret hvis den bortkommer.
Pakker der IKKE er scannet på posthuset, tager Telerepair IKKE ansvar for.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til info@Telerepair eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
Se afsnit om fortrydelsesret ved reparationer længere nede i disse betingelser.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Bemærk vi ikke yder fortrydelsesret på varer købt fysisk i vores butikker.
Kontakt skal ske til følgende adresse:
SkyZone ApS
CVR: 37687359
Østerbrogade 140
2100 København Ø
obg@telerepair.dk
Tlf: 70605590
Telefon: 70 60 59 60
Mail: info@Telerepair
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Fortrydelsesret i forbindelse med reparationer
Fortrydelsesfristen på 14 dage løber fra den dag, aftalen blev indgået. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.
I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.
Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for det arbejde, der allerede er leveret. Rimelige omkostninger dækker over materialer og arbejdstid.
Proceduren for at udøve fortrydelsesretten er som ovenfor beskrevet.
5. Modtagelse
5.1. Telerepair forbeholder sig retten til at ændre i den vejledende tilbudspris nævnt i punkt 3.1. såfremt enheden ikke er modtaget inden for 14 dage efter der er udstedt et pakkelabel.
5.2. Enheden er modtaget når den er udleveret til Telerepair.
5.3. Telerepair tager ikke ansvar for medsendte effekter såsom SIM-kort, høretelefoner, covers, æsker m.m. og disse kasseres ved modtagelse.
6. Særlige forhold
6.1. I tilfælde af at enheden er SIM-låst, Apple-ID låst eller ikke lever op til oplysningerne opgivet af kunden i formularen nævnt i punkt 3.1. forbeholder Telerepair sig retten til at overskride den normale behandlingstid og tilbageholde betaling. Kunden vil i sådanne tilfælde blive kontaktet telefonisk inden for 3 hverdage fra modtagelse. Træffes kunden ikke vil denne herefter blive kontaktet skriftligt inden for 5 hverdage.
6.2. Hvis Telerepair og kunden ikke kan løse problemerne nævnt i punkt 6.1. og/eller nå til enighed, så har kunden mulighed for at få sendt sin enhed retur mod et gebyr på 55 kr til dækning af de omkostninger der opstår herved.
6.3. Hvis kunden ikke reagerer på Telerepair’s henvendelser samt sørger for at bringe problemerne nævnt i punkt 6.1. i orden inden for 8 uger fra modtagelse af enhed, så overgår ejerskab af enheden til Telerepair.
6.4. Telerepair fratrækker et behandlingsgebyr fra købsprisen på enheden på 200kr, såfremt enheden som nævnt i punkt 6.1 enten er SIM-låst eller Apple-ID låst.
7. Risikoen for varerne
En retmæssig reklamation kan ske, hvis varen er blevet beskadiget eller forringet. Skyldes skaderne uagtsomhed eller manglende omsorg fra din side, godtager Telerepair ikke reklamationen.
Vi anbefaler dig at gemme den originale emballage, da varen ved evt. reklamation anbefales returneret i original emballage.
8. Reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Det vil være i følgende rækkefølge:
- Reparation af enheden – Her har vi retten til at reparere enheden for samme fejl 3 gange.
- Enheden bliver ombyttet hvis samme fejl ikke kan udbedres efter 3 gange
- Hvis den ombyttede enhed ikke lever op til forventningerne, og der er problemer med den, har kunden ret til at få pengene tilbage inden for den første måned af købet. Herefter vil det kun være muligt at få ombyttet telefonen til en anden.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Vi bestræber os på, at behandle reklamationer inden for 24 timer efter modtagelse af varen, men under visse omstændigheder kan det tage længere tid.
OBS!Ved selvforskyldte skader er enheden IKKE dækket af reklamationsretten – dvs.: Ved ødelagt skærm, bagcover, tab, væskeskader og lign. Skulle din enhed mod forventning være fejlbehæftet, skal du være opmærksom på at ved enkelte reparationer kræves det, at enheden efterfølgende opdateres, dette medfører alle data går tabt. Telerepair kan ikke gøres ansvarlige for tabt data, ved reparation.
Såfremt du skulle være så uheldig at der skulle opstå en skade eller fejl på din telefon, udfyld da venligst vores skadesformular her
Reklamationer skal sendes til:TeleTrading ApSFiolstræde 401171 København KTelefon: 70 60 55 90Mail: info@telerepair.dk
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Da reparationer er tjenesteydelser, er der som udgangspunkt ikke 2 års reklamationsret. Der er dog 3 års forældelsesfrist på reparationer, og kontakt os gerne hurtigst muligt, så vi har mulighed for at udbedre fejlen.
9. Garanti
Telerepair sørger for at din købte enhed fungerer efter hensigten. Vi gennemtester altid alle enheder inden afsendelse, så du får en enhed som fungerer som den skal. Telerepair kan ikke holdes ansvarlig for fejl på enheden, der kan forekomme som følge af tab og/eller udsættelse for væske. Skulle din enhed mod forventning være fejlbehæftet, skal du være opmærksom på at ved enkelte reparationer kræves det, at enheden efterfølgende opdateres, dette medfører alle data går tabt. Telerepair kan ikke gøres ansvarlige for tabt data, ved reparation. Vi tilbyder altid 24 måneders reklamationsret på dit køb.
10. Oplysningspligt
Du modtager altid en ordrekvittering ved gennemførslen af køb eller salg på Telerepair. Ordrens informationer opbevares af Telerepair i op til 5 år i henhold til bogføringsloven. Det er ikke muligt for dig at tilgå ordrekvitteringen via vores website. Ønsker du et nyt eksemplar af ordrekvitteringen, skal du sende en e-mail til os på info@telerepair.dk
11. Forbehold
Vi forbeholder os retten til at ændre vores handelsbetingelser løbende. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig opdateret på dette område.
13. Persondatapolitik
Hos Telerepair forstår og respekterer vi vigtigheden af privatliv på internettet.
For at du kan indgå aftale omkring køb med os på Telerepair, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Ved salg af din enhed gælder samme regler og oplysningsindsamling. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Telerepair ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og de ansatte hos Telerepair ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på Telerepair er Telerepair ApS.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til Telerepair videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos Telerepair ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Telerepair ApS via e-mail info@Telerepair. Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen og andre personoplysninger afsløres aldrig til andre, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion.
Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort information eller personlige data til nogen tredje part uden din forudgående aftale.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@Telerepair. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen,
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
www.forbrug.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr
14. Dansk lov
Enhver tvist mellem forretningen og kunden er underlagt dansk lov.
15. Cookies
På Telerepair anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan dette gøres afhænger af din browser. Hvis du har spørgsmål angående dine cookies kan du henvende dig til info@Telerepair
Cookies kan også blokeres ved brug af en VPN.
16. Webstatistik
Vi bruger en webstatistik på Telerepair hvilket betyder, at et statistik-system opsamler informationer, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Webstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Telerepair.
Handelsbetingelserne er senest opdateret 01.05.2017
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)